Włoska kawa Lavazza i jej historia

Włoska kawa Lavazza, wszyscy wiedzą, że Włosi słyną z serwowania najlepszych kaw na świecie. Tutaj na każdym kroku można spotkać kogoś popijającego czarny napar. Kawa we Włoszech to rzecz niezwykle ważna i potrzebna do życia każdemu mieszkańcowi. Wybierając się do tego śródziemnomorskiego kraju powinniśmy obowiązkowo spróbować prawdziwego espresso. Niemal na każdym kroku, w każdej dzielnicy, usytuowane są małe kawiarenki, w których można skosztować smaku Włoch. Przedstawię wam historię włoskiej kawy…

Kawa Lavazza – powstanie firmy

W roku 1895 oficjalnie powstała firma Lavazza, jej założycielem był Luigi Lavazza. Na początku firma działała na małym rynku i sprzedawała głównie mydło, olej, przyprawy oraz kawę. Po upływie pięciu lat Lavazza liczyła 6 pracowników i prowadziła już sprzedaż hurtową poza granicami państwa. Luigi, będąc pod ogromnym wrażeniem zapotrzebowania na jego kawę, postanowił jeszcze bardziej rozbudować swoją działalność. W 1910 roku Lavazza staje w opozycji do potencjalnych konkurentów na czarnym rynku. Podczas gdy inni mieli do zaoferowania tylko jeden gatunek kawy, Luigi ostro eksperymentował i wprowadzał na rynek coraz ciekawsze mieszanki kaw. Okazywały się one strzałem w dziesiątkę, i tym samym dały marce Lavazza ogromną przewagę nad konkurencją. W 1936 roku Luigi osiągnął wiek 74 lat i postanowił przekazać udziały w firmie swoim dzieciom, które od samego początku pomagały ojcu w dążeniu do coraz lepszych efektów w produkcji kawy. Młoda krew doprowadziła do tego, że już w 1984 roku Lavazza wyprodukowała opakowania kawy z własnym logo. Przyniosło to ogromny wzrost w firmie, ale także dlatego, że postawili na rozwój nowoczesnego marketingu, bez którego w dzisiejszych czasach byłoby ciężko. 😉 Luigi Lavazza zmarł w wieku 89 lat.

Kawa Lavazza – pierwsze hasło reklamowe

Rok później powstało pierwsze hasło reklamowe kawy Lavazza i brzmiało ono następująco: „Caffee Lavazza, paradiso in tazza”. Po polsku oznacza to: „Kawa Lavazza, niebo w kubku”. Kawa, którą zaoferowali, postawiła wysoko poprzeczkę dla konkurencji. Kupując produkt firmy Lavazza możemy być pewni wieloletniego doświadczenia, które przekłada się na smak oferowanej kawy. Zarówno smak, jak i historia marki przepełnione są doskonałymi koncepcjami, pomysłami oraz przede wszystkim pasją, którą można wyczuć w każdej z mieszanek. To wszystko sprawiło, że dziś symbol Lavazza jest wyznacznikiem gustu, wartości i smaku, który warto spróbować i znać…

Post Author: Magdalena

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz